Patrí radikálna úprimnosť do poradenského biznisu? ❓

Tieto dni mi napísal klient správu:

„Pekný výnos za 8 mesiacov“ – a pripojil screenshot zo svojho mobile bankingu – nazvime ho Giorgio. :-)
Bol to screen fondu XY, ktorý zarobil 12,04% od začiatku roka,

Odpovedal som mu v zmysle ➡ nie je umenie urobiť výnos na trhu, ktorý rastie.

Pre lepšiu predstavu – Index S&P500 narástol v rovnakom období 17,22%. Klient v podstate prišiel o 5,35% zisku, ktorý mohol mať. Predstavte si, že každoročne stratíte 5% …. To by bola škoda prichádzať o to …

Veľa rokov dozadu, niekde na obchodných fórach, som zachytil hlášku: „vždy pochváliť klienta, aj keď nemá pravdu.“

Jordan Peterson vo svojej knihe 12 pravidiel pre život hovorí –
Rule 8: Vždy hovorte pravdu, alebo aspoň neklamte.

Mne sa osvedčil prístup – vždy hovoriť pravdu, aj keď sa nemusí dobre počúvať.

Chceli by ste poradcu, ktorý bude ku Vám vždy úprimý, aj keď to bude bolieť, alebo radšej takého ktorý Vás pochváli len aby si nepokazil vzťah s Vami – „nech to podpíšete aj nabudúce“?

#financnesluzbyinak #investing #finance

PS: dáta sú z portálu investing.com, odporúčam – skvelý web 👓

https://www.linkedin.com/posts/peterjeczkoofficial_financnesluzbyinak-investing-finance-activity-6828976234479919104-hrT2?utm_source=share&utm_medium=member_desktop